ציוד כיבוי אש תקין

איזה ציוד כיבוי אש מומלץ לכל עסק להחזיק?

מרבית העסקים מחויבים בחוק בהתקנת והחזקת ציוד כיבוי אש מסוגים שונים, אך מעבר לכך, כדאי גם לדעת איזה ציוד כיבוי אש מומלץ להחזיק ללא כל קשר למה שהחוק מחייב, כיצד תחזוקת ציוד כיבוי אש עשויה יכולה לחולל הבדלים בין מצבים שונים ועוד.

כאשר אומרים את צמד המילים "כיבוי אש", יש הכרח להתחשב גם בנושא העשן. ולכן, מערכות לגילוי עשן מהוות את אחד האמצעים הכי חשובים ואלמנטריים, שצריכים להיות קיימים בכל בית עסק כזה או אחר. אמנם, החוק אינו מחייב כל סוג של בית עסק בהתקנת אמצעים לגילוי עשן, אך כידוע, הקדמת תרופה למכה עשויה לחולל את כל ההבדל בין אסון קטסטרופלי, לבין מצב שניתן להשתלט עליו במהרה ולפני שהוא יוצא מכלל שליטה.

ציוד כיבוי אש בסיסי במבנים ישנים וחדשים

בתי עסק רבים מצוידים במערכות כיבוי אש סטנדרטיות לחלוטין, שלפעמים זקוקות לשדרוג. על פי החוק, במקרים מסוימים, העסק מחויב לשדרג את המערכות בעקבות התיישנות המבנים, כך שיש להתאים את המערכות מחדש עבור המבנה המתיישן. לעיתים, התיישנות המבנה מצריכה חידוש של מערכות כיבוי האש – בכדי שיהיו מסוגלות להתמודד עם מצבים שונים הקשורים באש ועשן. שימו לב, מבנים ישנים עשויים להתלקח מהר יותר, ולכן יש הכרח להחזיק ציוד כיבוי אש בסיסי במבנים מסוגים אלו, כמו למשל: מטפים מתוחזקים ותקינים, גלגלונים לכיבוי אש ועוד. לפני שמשדרגים את הקיים, חשוב לדעת איזה ציוד כיבוי אש נחשב מומלץ ואלמנטרי לסוג המבנה שבבעלותכם. במידה והמבנה מאוד ישן, ההמלצה אליכם עבור ציוד כיבוי אש בסיסי, תהיה שונה מאשר ההמלצה אל בעלי מבנים חדישים.

ניתן לתחזק ולבדוק ציוד בסיסי לבד?

נפוץ להיתקל במבנים אשר בנייתם אינה מיועדת כלל להתמודד עם התלקחויות, לעומת מבנים העוברים תהליכי מיגון שונים בפני אש (כמו מבני עץ העוברים תהליך טיפול, שאמור להאט או למנוע התלקחות).

בין אם אתם מתפעלים ומשמישים מבנה ישן או חדש, בדיקת מטפים עשויה לחולל הבדל משמעותי בשעת חירום, חס וחלילה. באפשרותכם לבדוק מספר דברים לבד (כמו בדיקת מד הלחץ הירוק במטף), אך מומלץ להסתייע בחברה מקצועית ועתירת ניסיון בתחום, שתספק את הבדיקה המקיפה שחברות הביטוח דורשות, ושהשמירה על חייכם דורשת. תחזוקת ציוד כיבוי אש, בדיקת תקינות הספרינקלרים – אם מותקנים, והקפדה על החלפת חלקים ותיקונים בזמן, הם אלמנטים מרכזיים בכל הנושא של התמודדות מוצלחת בשעות חירום של עשן ואש. כמובן ויש לוודא תמיד ביצוע של ביקורת כיבוי אש בזמן.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email