מערכת ספרינקלרים מתקדמת

ספרינקלרים – איך הם פועלים ולמה כדאי להתקין אותם בעסק?

לפעמים אנחנו אפילו לא שמים לב אליהם (תלוי גם באיכות ההתקנה), אבל ספרינקלרים ממוקמים בהמון מבנים שונים. בין אם בבעלותכם מבנה ציבורי, מסחרי או פרטי, יכול להיות שהחוק מחייב אתכם להתקין פתרונות מתקדמים לכיבוי אש. אז איך מערכות אלו עובדות בעצם?

ישנם פתרונות כיבוי אש שונים, שנחשבים מצוינים עבור התמודדות עם מצבי חירום, בין אם הם חלילה מתרחשים במבנים גדולים או קטנים. ישנן מערכות כיבוי אש אשר עובדות בצורה אוטומטית, כמו למשל ספרינקלרים, וחשוב לזכור שגם מערכות אלו דורשות תחזוקה. התקנת ספרינקלרים מתבצעת כאשר החוק דורש זאת, אך לא רק. אנשים רבים מעדיפים להתקין מערכת מתזים על פני מערכות כיבי אש אחרות, היות ומערכות אלו מגבירות את תחושת הביטחון הרצויה.

התקנת ספרינקלרים ותחזוקה נכונה

אז כיצד ספרינקלרים פועלים? ובכן, במערכות אלו מותקנים שסתומים עשויים זכוכית, אשר מתנפצת בתנאים של חום גבוה. במקרים שחלילה פורצת דליקה, החום כמובן יגבר, מה שיוביל לחימום "כיסויי" הזכוכית מסביב לברזי המים של המתזים.

ברגע שאותם כיסויים יתחממו, הם יתנפצו. לאחר ניפוץ של הכיסויים מסביב לברזי המים, יתחיל תהליך התזה של מים בלחץ. מערכת מתזי מים היא אמצעי מצוין עבור התמודדות עם מצבים אלו של דליקות, אך כמובן שיש לבצע בדיקת ספרינקלרים ולתחזקם בזמן. אם מותקנת אצלכם מערכת ספרינקלרים, תצטרכו לעבור גם ביקורת כיבוי אש בשלב כזה או אחר.

תחזוקת ספרינקלרים

מערכות כיבוי אש מחייבות תחזוקה כל תקופה-מה, היות ובמצבי חירום אתם חייבים להיות בטוחים שניתן לסמוך על הציוד שלכם. ביקורת כיבוי אש כוללת בדיקות מקיפות ומדוקדקות של מערכות כיבוי אש שונות, בין אם מדובר בבדיקה של מטפים, בדיקת ספרינקלרים ותחזוקה, תיקוני שלטי חירום וכדומה. כמובן שבמקרה ויש צורך לחדש לחץ במטפים, יש לבצע זאת גם כן.

בכל מקרה, התקנת ספרינקלרים מחייבת אתכם גם לתחזק אותם באופן שוטף. שמרו על חייכם ועל בטיחות הסובבים אתכם, התקינו מערכות כיבוי אש מתקדמות וחכמות, מערכות גילוי עשן וכיבוי אש אוטומטיות. זכרו כי במקרים שחלילה מתרחשת שריפה, מערכות אוטומטיות לכיבוי אש עשויות לחולל את כל ההבדל בין אסון לבין נזק שניתן לתיקון. בשורה התחתונה, נזק אפשר לתקן, אבל חיים לא ניתן להחזיר, וזו הסיבה שיש להקפיד על תחזוקה של מערכות אשר תפקידן להציל את חיינו.

תמונה: junesama / 123RF Stock Photo

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email