טפטופים ממערכת הספרינקלרים

איתור נזילות במערכת ספרינקלרים

אם במבנה שלכם מותקנת מערכת ספרינקלרים ואם אתם מתחילים לזהות סימני נזילות ורטיבות בתקרת המבנה, ייתכן מאוד שזוהי המערכת שאחראית לעניין, במיוחד אם הנזילות מופיעות בחדרים לא רטובים, קרי חדרים שלא אמורה לעבור בהם צנרת מים כלשהי. אחרי שאמרנו את זה, איך תדעו שזאת אכן מערכת הספרינקלרים שמייצרת את הנזילה? עד כמה יכולה לסייע לכם הידיעה היכן מופיעה הנזילה באיתור מקור הנזילה בפועל? ולבסוף, איך מתבצע איתור נזילות במערכת ספרינקלרים? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

מהי הסבירות שהנזילה היא ממערכת הספרינקלרים?

אתם מביטים אל תקרת המבנה בו אתם מתגוררים או עובדים, ואתם מגלים סימן או אולי אפילו כמה סימנים של נזילות ורטיבות שמתחילים להתהוות על טיח התקרה. במקרי קיצון, ייתכן שאתם גם יכולים להבחין בטפטוף ואולי אפילו בזרם לא קטן של טיפות.

השאלה שצריכה לעניין אתכם כעת יותר מכל היא היכן נמצא מקור הנזילה והאם הוא נמצא בהכרח בסמוך למקום בו אתם רואים אותה על פני השטח, ולכן מומלץ להזמין שירותי חברה המתמחה בביצוע איתור נזילות מים.

ובכן, הסבירות שנזילה זו נובעת ממערכת הספרינקלרים הולכת ועולה בתנאים הבאים:

  • כשישנם כמה וכמה סימנים של נזילות ברחבי תקרת המבנה
  • כשהסבירות לחדירת מי גשמים מהגג היא נמוכה עד לא קיימת
  • כשהסבירות לנזילה מקומה עליונה היא נמוכה עד לא קיימת
  • כאשר סימני הנזילות מופיעים בחדרים יבשים שלא אמורה לעבור בהם צנרת מים כלשהי מלבד צנרת הספרינקלרים.

כיצד ניתן לאתר את הנזילה?

ובכן, תחילה נאמר שהמקום בו אתם רואים את הנזילה הוא לא דווקא המקום בו נמצא מקור הנזילה. המים תמיד מחפשים את הנתיב הקל להם ביותר וייתכן שהם זרמו בנקיקים צרים בתוך התקרה ועברו מרחק עד שמצאו את נקודת היציאה בתקרה. המשמעות היא שכלל לא בטוח שהמקום בו אתם רואים את הנזילה הוא המקום בו מתחילה הנזילה, קרי המקום שבו צריך להתבצע התיקון. בכדי לאתר את אותו מקור של נזילה, ובכדי לעשות זאת מבלי לשבור את כל התקרה, יהיה עליכם להזמין שירות איתור נזילות במערכת ספרינקלרים, המאפשר לכם להביט אל תוך התקרה באמצעות טכנולוגיות תרמיות או טכנולוגיות סאונד בדומה לבדיקת אולטרה סאונד לאישה הרה.

בדיקות אלה מאפשרות לנו לקבל תמונה על נתיבי מים בתוך התקרה ללא הצורך לראות אותם בצורה ויזואלית. טכנולוגיות אלה מבוססות על שליחת גלי קול ופענוח גלי הקול שחוזרים מהמשטח או על ניתוח תרמי של משטחים בכדי לזהות תבניות של זרימת מים. בכל מקרה, מדובר בבדיקות אפקטיביות מאוד שיכולות לחסוך לכם המון כסף, זמן ועוגמת נפש בגין שבירה של חלקי תקרה רק כדי לאתר את מקור הנזילה.

את האיתור תוכלו להזמין מאנשי מקצוע המתמחים בתחום זה ורצוי שיהיה להם גם ניסיון בעבודות איתור נזילות במערכת ספרינקלרים.

*** תמונה: vivilweb / 123RF Stock Photo

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email