מערכות גילוי וכיבוי אש

בטיחות בעבודה באש – למה היא כל כך חשובה?

כשהיינו ילדים תמיד המבוגרים אמרו לנו, שאש זה לא משחק. בימינו אנחנו מגלים לא פעם שהאמרה הזאת נכונה ורלווונטית בכל גיל. כך גם לכל אלה שרגילים לעבוד עם אש. לכן, על כל מי שעובד עם אש להכיר את כללי הבטיחות בעבודה באש, ולעשות כל מה שצריך, כדי שבסוף יום העבודה כולם יחזרו הביתה. לצערנו, על פי מחקרים רבים, אש נחשבת לאחת מבעיות הבטיחות החמורות ביותר בענף התעשייה והבנייה. במאמר זה נציג מה שצריך לדעת לגבי בטיחות בעבודה באש.

תקנות בטיחות עבודה באש

כל אדם אשר מוגדר כמישהו שעובד בסביבה של אש, חייב להיות בקיא במיקום ובתפעול של ציוד כיבוי אש בסביבת העבודה. כך שבמקרה שפורצת שריפה, או במידה ויש חשש לשריפה, מהירות התגובה תהיה קריטית, וכדי שבאמת תהיה פעילות מהירה צריך לדעת את הדברים הללו. בנוסף לכך, כל עבודה בסביבת אש, חייבת להיות אחרי שישנו אישור מוסמך על עבודה מסוג זה.

כמו כן, כל עבודה עם אש כמו ריתוך, קידוח, השחזה וחיתוך עם דיסק שעלולה לגרום לגיצים מחייבת את העובדים להיות עם ציוד מגן אישי ותקין. ציוד כמו משקפי מגן, כפפות, קסדה מתאימה, לבוש מלא ונעליים מתאימות, כאשר האחריות היא על העובד ועל המעסיק שלו.

מה עושים במקרה ופורצת שריפה?

במידה ולמרות ההקפדה על הכללים ועל תקנות הבטיחות בעבודה באש, עדיין פורצת שריפה, יש להישמע להוראות הבטיחות, כיצד לפעול בהתאם על מנת שלא תהיה פגיעה בנפשות. במקרה ופורצת שריפה או במקרה של חשש על פריצת שריפה, על העובדים להתריע בכל דרך אפשרית, כמו להפעיל את אזעקת האש הקרובה ביותר. לאחר מכן, על העובדים להעריך את חומרת המצב, להזעיק עזרה ולפנות את המקום מפני אנשים. אסור בשם פנים ואופן להתקהל מסביב לשריפה, וצריך לעשות ככל הניתן כדי להשתלט על האש באמצעות חומרים מתאימים כמו מטף הכיבוי.

במקרה ופורצת שריפה בסביבה של חומרים מסוכנים, על העובדים להרחיק או לסגור את המיכלים. כמו כן, במידה ומדובר בחומרים רדיואקטיביים, כימיים או ביולוגיים, הטיפול בשריפה אסורה בהחלט, ויש לתת לכוחות הביטחון לטפל באירוע.

לצערנו, תקנות וכללים אלה נכתבו בדם, ועל מנת למזער את כמות הנפגעים מעבודות באש, חובה על העובדים לעבוד על פי הכללים של בטיחות בעבודה עם אש, ולגלות אחריות כפולה לעניין. דרך נוספת שניתן באמצעותה למנוע סכנות אלו, היא באמצעות מינוי של ממונה בטיחות מוסמך לעבודה באש והישמעות להוראותיו.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email