בטיחות באש בחורף

החורף מתקרב – אל תזניחו את מערכות כיבוי האש שלכם!

אין ספק, בחורף אנחנו נתונים לסכנות שונות מאשר הסכנות האורבות לנו בקיץ. כשמגיע החורף אנחנו אמנם מבורכים בגשמים, אך אנחנו גם צריכים לדאוג לתחזק את מערכות כיבוי האש וגילוי העשן שלנו. מדוע? מה שונה בחורף? בואו נדבר על בטיחות אש בימים גשומים.

החורף בישראל, לו אנחנו מצפים כל כך באוגוסט, גם חושף אותנו בפני סכנות שונות. אם יש לנו במבנה מערכות כיבוי אש וגילוי עשן או ארונות חשמל, חשוב מאוד לוודא שאנחנו לא חשופים בפני נזילות מים בכמויות שונות. בין אם מדובר במבנה מסחרי או במבנה פרטי, השילוב של מים נוזלים וארונות חשמל עשוי להיות קטלני ופטאלי. ציוד כיבוי אש הוא הציוד האחרון שיש להזניח כאשר מתקרב החורף. בין אם אנחנו מדברים על ספרינקלרים או על מערכות אוטומטיות אחרות לכיבוי אש, מערכות אלו צריכות לתפקד ללא רבב ודופי.

תחזוקת ציוד כיבוי אש בחורף – מה כדאי לדעת?

בכל מקרה, אישור כיבוי אש יצריך ממכם תמיד גם לעבור ביקורות. מה זה אומר? ז"א שתצטרכו לעבור ביקורת כיבוי אש גם בחודשי החורף, בכדי לוודא שהציוד שלכם אכן עומד בתקנים הנדרשים. במבנים פרטיים רבים אנשים מסתפקים בהימצאותם של מטפים.

יש לזכור שישנם סוגים שונים של מטפים, מה שמחייב אתכם בסוג תחזוקה שונה עבור כל מטף. בין אם מדובר בעונת הקיץ או בעונת החורף, תחזוקת מטפים היא הכרחית וככה גם רלוונטי לגבי תחזוקה של ספרינקלרים ותחזוקה של שאר הציוד.

לא מזניחים נזילות מים בחורף

בכדי לקבל אישור כיבוי אש המאפשר לכם לפעול כעסק לגיטימי, תצטרכו להתקין את מערכות כיבוי האש הנדרשות במבנה בו אתם ממוקמים. האישור מאפשר לכם לקבל לקוחות, בצמוד לכך שאתם מסוגלים לדאוג לביטחונם מפני נזקי אש ושריפות.

שימו לב, לעיתים, אנחנו עשויים לטעות בגדול ולחשוב שבחורף יש פחות סיכוי לדליקות ושריפות. בפועל, ההיפך הוא הנכון. הסיבה לכך טמונה בנושא של תקלות הנגרמות בארונות חשמל ובמערכות כיבוי אוטומטיות. מדוע תקלות כאלו מתרחשות? מתוך סיבות שונות, אך לפעמים גם כתוצאה מבוץ ולכלוך ש"מתיישבים" על ארונות חשמל ועל מערכות אוטומטיות שונות (כמו ספרינקלרים למשל). הקפידו לתחזק סביבה פיזית של ציוד כיבוי אש וגילוי עשן, השאירו אותה נקייה מאלמנטים שמסוגלים לגרום לנזקים שונים ומשונים. במידה ואתם סובלים מנזילות מים בסביבת ארונות חשמל, מהרו לתקן זאת לפני הגשם הראשון.

תמונה: flynt / 123RF Stock Photo

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email