תחזוקת מטפים לכיבוי אש

כך תעברו את ביקורת כיבוי האש השנתית לעסק שלכם

כל מבחן מייצר אצלנו מתח מסוים וגם חשש שמא לא נעבור אותו. כך למשל לקראת הטסט השנתי לרכב, ועל אחת כמה וכמה אם אנחנו נקראים למס הכנסה לצורך ביקורת. כשמדובר על אישור כיבוי אש לעסק – שאותו יש לקבל במרבית המקרים פעם בשנה (ולעתים אפילו בתדירות גבוהה יותר) – המטרה היא כמובן לא רק לסמן V על מסמך כזה או אחר, אלא באמת לוודא שהמבנה שבו אתם שוהים שעות רבות מדי יום, ושמגיעים אליו לא מעט אנשים, אכן ערוך לכל תרחיש וגם אם חלילה תפרוץ שריפה יינתן לה מענה אפקטיבי.

מה כוללת ביקורת כיבוי אש שנתית?

הביקורת השנתית – וכאמור במבנים שמוגדרים כבעלי סיכון גבוה מהרגיל ייתכן צורך בחידוש האישור אחת לחצי שנה או אפילו כל 3 חודשים – כוללת בדיקה יסודית של כל הציוד שמשמש לצורך כיבוי אש במצבי חירום וכן של כל המערכות האוטומטיות לגילוי ואש ולעיכוב התפשטותה.

בפרט מתבצעות הפעולות הבאות:

בדיקת מטפים

מרכיב זה בהיערכות לקראת הביקורת כולל המיקום של כל מטף בפני עצמו, האופן שבו פרוסה המערכת, בדיקת לחץ בכל מטף, התוקף שלו, האם הנצרה סגורה לחלוטין, האם הוא מלא לגמרי ועוד. במידת הצורך, ניתן למלא את המטף באבקה או אפילו להחליף אותו אם הוא כבר לא יכול למלא את תפקידו.

בדיקה של גלאי העשן

המרכיב העיקרי בכל מערכת גילוי אש. על-מנת לוודא שהם יוכלו להתריע במקרה של שריפה, חשוב להחליף סוללות בתדירות המומלצת, לוודא שהם לא מכוסים (למשל אחרי צביעה בבניין) וכן לבצע ניקוי ושאיבה של אבק.

בדיקת מערכת הספרינקלרים

בדיקת ספרינקלרים לקראת ביקורת כיבוי אש נערכת בהתאם לתקן 1928. בין השאר נבחן אופן הפריסה של המתזים, המיקום המדויק של כל ספרינקלר, תקינותן של תחנות השליטה, לחץ האוויר בצינורות הרלוונטיים, הספיקה, רגשי זרימה ועוד.

סריקת ארונות הכיבוי

כל ארון שמכיל ציוד כיבוי אש נסרק כדי לוודא שכל הפריטים שאמורים להיות בו אכן נמצאים שם, ושכולם תקינים לחלוטין. כמו כן, נבדקת הבולטות של הארון והמיקום שלו, כדי שבשעת חירום ניתן יהיה למצוא אותו בקלות ולעשות בציוד שבו שימוש מיידי.

פריסת הגלגלונים והזרמה של מים בכל אחד מהם

אחד הפריטים החשובים ביותר בכל ארון כיבוי אש הוא הגלגלון – אותו צינור ארוך שמאפשר מלחמה יעילה באש גם ממרחק גדול. כדי לקבל את האישור הנדרש יש לפרוס את הגלגלון לכיבוי האש למלוא אורכו ולהזרים בו מים. ההזרמה היא במקצבים של חצי דקה.

בחינה של שילוט החירום ויציאות החירום

כולל וידוא קיומן של ידיות בהלה, מערכת כריזה תקינה שתנחה את הנוכחים בעסק בשעת שריפה ותעזור להם להתפנות במהירות ובבטחה, וכל אמצעי אחר להבטחת אפשרות המילוט בזמן שננקטות כל הפעולות לעצירת האש וכיבויה.

פריט נוסף שנבדק הוא הלוחות אשר מספקים חשמל לכל המערכות הנ"ל.

הכנה לביקורת – רק עם אנשי מקצוע מנוסים!

כאמור, המטרה היא לא רק לעבור את הביקורת בשלום, אלא להבטיח את שלומם של כל העובדים והמבקרים בעסק. בהתאם לכך, חשוב מאוד להפקיד את כל הבדיקות החיוניות הנ"ל בידיים מקצועיות, מנוסות ואמינות, ללא פשרות. רק כך תוכלו לדעת בוודאות שאין ספרינקלרים שלא עובדים, שכל גלאי העשן ערוכים לזיהוי שריפה, שהמטפים יעבדו ברגע האמת ושכל המערכות האוטומטיות תקינות לחלוטין גם הן. רוצים לדעת עוד על הביקורת לכיבוי אש שאנשי המקצוע שלנו מבצעים? קראו כאן.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email