גלגלון כיבוי אש תקני

איך ניתן להציל חיים במבני ציבור בעזרת הציוד הנכון?

מבנים ציבוריים חייבים להיות ערוכים לכל תרחיש אמת שעשוי להתעורר: רעידת אדמה, פיגוע טרור, שריפה וכל סיטואציה שתביא לכך שכל ציבור הנוכחים במבנה צריך להתפנות או להתגונן. בעולם ההג"ס (הגנה סביבתית) קיימים מפרטי ציוד מסודרים למבנים אלו, שנועדו לטפל במפגעים ובסכנות מידיות, למנוע פציעות, נזקים גופניים וחלילה מוות.

בדיקת הציוד הקיים

בתי משפט, בתי ספר, מוסדות אקדמיים, מוסדות ורשויות, קניונים, תחנות רכבת, אולמות אירועים ועוד – כולם מחויבים לבדיקה תקופתית של כל הציוד במבנה, לרבות בדיקה תפעולית כדי לוודא שהציוד לא רק קיים, אלא גם תקין.

אחת מבדיקות התקינות החשובות ביותר שמתבצעת במבנים אלו היא זו של ציוד כיבוי אש במקום. אחת לשנה נערכת ביקורת אש בכל ארגון, עסק ומבנה ציבורי קיים ומטרתה היא לבדוק ולהפעיל את הציוד, על מנת למנוע אבדות בנפש במצבי דליקה או שאיפת עשן. ביקורת האש תבדוק את לחצי המטפים, תקינות הגלגלונים, לוחות החשמל והשילוט במקום. בנוסף ייערך מיפוי מלא לתוקף הספרינקלרים ואם במקום ישנה מערכת כיבוי אוטומטית, היא תיבדק בקפדנות רבה.

ציוד חיוני להצלת חיים

לא רק אסונות או מפגעים סביבתיים עשויים להתרחש במבנים ציבוריים, אלא גם מקרים טראגיים פתאומיים ואישיים לגמרי. מצב של אירוע לבבי או מוחי עשוי להתפתח גם במקום הומה אדם ומצריך מענה מיידי. לפיכך, הותווה חוק להצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים, במסגרתו תמצאו כיום מכשיר דפיברילטור בכל מבנה שכזה. הדפיברילטור מספק מענה מיידי ומציל חיים, מונע תמותה בזמן שגורמים רפואיים עדיין לא נוכחים במקום ומחזיר את קצב הלב וזרימת הדם והחמצן למצבם התקין.

מהו הציוד הנדרש להצלת חיים בפארק שעשועים?

פארקי שעשועים נחשבים למקומות חשופים במיוחד למפגעים ואסונות בעלי סיכון חיים ממשי. לפיכך, על פי החוק עליהם להציב ציוד כיבוי אש מלא: עמדות כיבוי וברזי כיבוי, זרנוקים, גלגל ומטפים, בכמויות, סוגים וגדלים מדויקים. בנוסף, נדרש מהמקום להתקין שילוט פולט אור ולעבור בדיקה תקופתית למערכת החשמל במקום כל חמש שנים.

ציוד מציל חיים בבתי חולים

החוק קובע שעל בית החולים להחזיק ציוד כיבוי קבוע ומטלטל (שניתן לנשיאה ידנית) בכמויות, גדלים ומרווחים ספציפיים בין עמדה לעמדה. בנוסף, על בית החולים לוודא את ספיקת המים הקבועה שתאפשר לחימה באש למשך שעתיים רצופות לפחות, את הסימונים והשילוטים המלאים במקום ואת תקינות מערכת הכריזה בכל שטחי בית החולים, לרבות אגפים נפרדים, קומות, חדרי אשפוז, שטחי מסחר וחניה.

מה צריך להימצא בבתי ספר ומעונות יום?

נוסף על מערכות הכיבוי שמתקבלות בהוראות מדויקות ומפורטות לפרטי פרטים, על מקומות אלו לכלול פתחי יציאה נגישים וסמוכים לכל מקום שבו שוהים אנשים, גנרטור חירום, ניתוק מוחלט בין מערכות המים, החשמל והגז, לרבות התקנת מחיצות במידת הצורך, הימצאות דפיברילטור אוטומטי דובר עברית, שילוט מלא ומערכת כריזה ואזעקה.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email