מניעת שריפות בקיץ

איך להימנע משריפות במקום העבודה בעונת הקיץ החמה?

אין ספק כי מדובר בסכנה של ממש, ואם אנחנו לא מספיק אחראיים בכדי למנוע שריפות, אנחנו בהחלט יכולים למצוא את עצמנו בעיצומה של טרגדיה נוראית. מניעה של אש, בארצנו, היא משימה שעשויה להיות מאתגרת, וזאת בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים בקיץ. אז איך מונעים שריפות?

בין אם מדובר במבנה שעתיד להיבנות ונמצא עדיין בתהליכי בנייה, או שמא מדובר במבנה המאוכלס כבר על ידי אנשים, תמיד יש לוודא את הימצאות ציוד כיבוי האש הנכון והמתאים. ישנן חברות רבות המספקות שירות תחזוקת מערכות כיבוי אש, ביקורת כיבוי אש, ציוד כיבוי אש ועוד, אך עליכם תמיד לוודא כי בחרתם בחברה מוסמכת ומאוד מקצועית. כל פשרה אחרת, עשויה להוביל למחוזות טרגיים, ואף אחד לא מעוניין בכך.

יש אישור כיבוי אש, אך האם זה מספיק?

כשמתבצעת בנייה, בכל אזור בארץ, של מבנה חדש כלשהו, קיימת בירוקרטיה רבה המתקשרת לנושאים של אישורי בנייה שונים, הניתנים על ידי המוסדות השלטוניים שאחראים על הנפקות האישורים. בין הגורמים האחראים על הנפקת אישורי בנייה, ניתן לציין רשויות אזוריות ומקומיות, וכן את רשות הכבאות הארצית. גם במקרים בהם כבר הונפקו כל האישורים עבור בנייה של מבנה, לפעמים ישנן תקלות במערכות שונות בבניין, כך שעליכם תמיד להקפיד על ביקורות ועל תחזוקה שתאפשר גילוי תקלות מבעוד מועד.

כשאתם תמיד מוודאים את תקינות המערכות השונות שנמצאות במבנה, אתם ממזערים את הסיכונים הקשורים בשריפות. זכרו, השילוט חשוב גם כן, ועליכם תמיד לוודא כי השילוט ברור, לא מקולף ושלם. אמנם זה לא ימנע שריפה, אך בהחלט יכוון אנשים באופן שחייהם יינצלו בשעת חירום.

בודקים את המטפים ואת שאר המערכות כל חצי שנה

על פי החוק, לא קיים הכרח לוודא את תקינותן של מערכות כיבוי האש והעשן כל חצי שנה. יחד עם זאת, אין צורך להמתין עד הביקורת של הרשות לכיבוי אש והצלה, מפני שמדובר במערכות שדורשות תחזוקה כמו כל מערכת אחרת. במה הן שונות ממערכות אחרות? מערכות גילוי אש נועדו בכדי להציל חיים, ועל כן יש לשים אקסטרה דגש עליהן במהלך השנה.

הקפידו תמיד לוודא כי אתם לא מגבירים סיכונים של אש. במילים אחרות, אל תעשו דבר המגביר את הסיכוי לדליקה ושריפה. אל תשאירו חוטי חשמל חשופים, אל תיתנו לנזילות מים להתרחש בצמוד לארונות חשמל ועוד. מדובר בסכנות ממשיות, הקפידו לבצע תחזוקה נכונה של מערכות כיבוי האש שלכם והצילו חיים.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email