ביקורת כיבוי אש

איך לעבור בשלום ביקורת כיבוי אש בעסק?

כמעט כל עסק בישראל מחויב בהתקנת אמצעים שונים לגילוי עשן וכיבוי אש. בין אם אתם מוכרים נעליים, יהלומים או מכוניות, אתם תצטרכו לעבור ביקורת כיבוי אש לעסק. אם כך התמונה, בואו נבין כיצד עוברים את הביקורת בשלום ובמהרה.

ככלל אצבע, סמנו לעצמכם פרט חשוב. לא משנה במה מדובר, תמיד תחזוקה שוטפת תחסוך מכם הרבה כאבי ראש מיותרים בעתיד. מה ז"א? מאוד פשוט. אם תקפידו לתחזק את מערכות כיבוי האש בעסק במהלך השנה, לקראת ביקורת כיבוי האש אתם תהיו משמעותית פחות מודאגים וטרודים. אם תרשו לעצמכם לחפף ולהזניח את ציוד כיבוי האש בעסק במשך השנה, לקראת הביקורת, סביר להניח שאתם תהיו לחוצים, תחפשו אחר אנשי מקצוע המבצעים תיקונים במערכות כיבוי אש וכדומה.

תחזוקה של ציוד כיבוי אש מונעת אסונות

בין אם בעסק מותקנים ספרינקלרים או אמצעי כיבוי אש אחרים, חשוב להבין שאמצעים אלו זקוקים לתחזוקה במהלך השנה. אם למשל מדובר בחנויות או במפעלים אשר עובדים עם מלגזות, לפעמים הספרינקלרים יכולים להיפגע כתוצאה מפעילות המלגזה או במת ההרמה.

חשוב להבין, ספרינקלרים הם למעשה מכשור עדין מאוד. בעצם, ספרינקלרים פועלים בצורה כזאת שבמהלך שריפה חלילה, ישנה מעטפת זכוכית מאוד דקה סביב הספרינקלר אשר נשברת. כתוצאה מהחום הגבוה, מעטפת הספרינקלר משברת וגורמת לספרינקלר להתיז מים. מעבר לספרינקלרים, תחזוקת ציוד כיבוי אש כוללת גם תחזוקה של אלמנטים נוספים כמו גלאי עשן ומטפים.

מה כולל ציוד כיבוי אש בעסק?

מערכות כיבוי אש כוללות גם מטפים, גלגלון כיבוי אש ועוד. בכדי לעבור את ביקורת כיבוי האש בעסק, כל ציוד כיבוי האש בעסק חייב להיות תקין. מדובר במטפים שצריכים להיות בעלי הלחץ הנכון, השילוט צריך להיות נכון ועוד.

כשמדובר בשילוט בבי העסק, חשוב לזכור כי הוא חייב להיות ברור. במידה והביקורת מתקרבת, מומלץ לעבור על השילוט ולבדוק כי הוא אכן תקין. אם הוא תלוי ורופף, נא חזקו את החיבורים של השלט אל הקיר.  תחזוקת ציוד כיבוי אש מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מומלצים בלבד, אין בכך ספק בכלל. היות ומדובר בלא פחות מאשר חיינו וביטחוננו האישי ושל הלקוחות של העסק, מערכות כיבוי אש בעסק צריכות לעבור בדיקות תקופתיות. אם תקפידו על בדיקות תקופתיות, גם את הביקורת תוכלו לעבור בקלות.

תחזוקת גלאי עשן בעסק

חשוב לדעת, גלאי עשן הוא תנאי בסיסי ומינימלי לקבלת רישיון לעסק. כל עסק אשר מחויב בהתקנת מערכות כיבוי אש, בדרך כלל יהיה מחויב ראשית להתקין גלאי עשן. יחד עם התקנת גלאי העשן, יש לזכור גם כי במהלך השנים, הגלאי צובר בלאי כמו כל מוצר ומכשור אחרים.

גם את גלאי העשן בעסק יש לתחזק, וזאת תעשו בסיוע חברות המספקות לכם שירות תחזוקת ציוד כיבוי אש. בניגוד למטפים, שאותם ניתן לתחזק בעצמכם לפעמים, גלאי עשן יצריך תחזוקה מקצועית.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email