מערכת אזעקה וכיבוי אש

איך בדיוק פועלות המערכות המתקדמות בשוק לגילוי וכיבוי אש?

מערכות כיבוי אש עשויות לכלול אמצעים יחסית פשוטים (כמו מטפים, למשל), אך גם ניתן להתקין מערכות  כיבוי אש שיוצרות סנכרון עם מערכת גילוי העשן במבנה ומהוות פתרון מעולה ומשולב, להתקין מערכות מתזים ועוד.

אמנם, החוק אינו מחייב כל סוג של בית עסק בהתקנת אמצעים לגילוי עשן, אך כידוע, הקדמת תרופה למכה עשויה לחולל את כל ההבדל בין אסון קטסטרופלי, לבין מצב שניתן להשתלט עליו במהרה ולפני שהוא יוצא מכלל שליטה. מעבר לנושא של התקנת מערכות מתקדמות לכיבוי אש וגילוי עשן, קיים הכרח גם לבצע בדיקת ספרינקלרים באופן שגרתי ושוטף, ולבצע את כל הבדיקות שיגרמו לכם לעבור בהצלחה ביקורת כיבוי אש שנתית. שימו לב, מומלץ לבצע בדיקות אש חצי שנתיות, ולא להמתין עד שחלקים יהיו בלויים, או עד שהמערכות יהיו תקולות.

מערכות מתקדמות לגילוי וכיבוי אש

בין אם מדובר בהתקנת מערכות לכיבוי אש בבתים פרטיים או במבנים תעשייתיים, חברה מנוסה תמיד לוקחת את כל המרכיבים בחשבון, שיוצרים הגנה מרבית מפני נזקים הקשורים באש ועשן. ניתן להתקין מערכות מתקדמות לכיבוי אש שמשולבות באמצעים שמגלים עשן המשולבים עם אמצעים הפועלים לשם כיבוי אש, אפשר להתקין מערכות אוטומטיות לכיבוי אש, מערכת כיבוי ספרינקלרים ועוד.

המערכות השונות לכיבוי אש, חדישות ומשוכללות ככל שיהיו, לא יספקו מענה הולם בשעת מצוקה אם לא נקפיד על תחזוקת ציוד כיבוי האש והמערכות השונות. ביקורת כיבוי אש עשויה להתרחש במפתיע על ידי הגורמים המבצעים זאת, אך יש לתחזק את המערכות – לא מתוך פחד מהרשות הארצית לכיבוי והצלה ומביקורות הפתע, אלא מתוך כך שבעזרת תחזוקה ראויה ונכונה, תוכלו להציל חיים בשעת חירום – בתקווה שלא תתרחש.

אישור כיבוי אש ומערכות כיבוי מתקדמות

החוק אינו מחייב בהכרח את כל סוגי העסקים בהתקנה של מערכות מתקדמות, כך שאם קיימת הדרישה לקבל אישור כיבוי אש לעסק שעומד להיפתח, קיים הסיכוי שמערכות בסיסיות יהוו את המענה המספק עבור חברות הביטוח ועבור הרשות הארצית לכיבוי והצלה.

יחד עם זאת, גם אם אין הכרח על פי החוק להתקנת מערכות כיבוי מתקדמות, כדאי בהחלט לברר לגבי מערכות מתקדמות יותר שעשויות לחולל הבדל משמעותי בהתנהלות בעת שעת חירום.

אל תחסכו, מדובר ברכוש שלכם ובעסק, בציוד, בתחושת הבטחון של הלקוחות שלכם, וכמובן שגם מדובר בחיי אדם.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email