מערכת אזעקה וכיבוי אש

התקנת מצלמות אבטחה ומערכות כיבוי אש במבני ציבור – מה חשוב לדעת?

מצלמות האבטחה ומערכות לכיבוי אשר הפכו לחלק אינטגרלי מכל מבנה ציבור ולחובה של ממש אשר עשויה להציל חיי אדם. למעשה, השילוב של השניים והוספה של סנסורים איכותיים לגילוי מקדים של כל מקרה הצתה, גרמו לכך שכמעט ואין מבנה ציבורי אשר אינו נהנה מהשילוב המנצח של השניים. הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מה (באמת) חשוב לדעת!

חשוב לדעת שמצלמות תרמיות עשויות למנוע שריפה

הוספה של מצלמות תרמיות למערך כיבוי האש במבני ציבור מהווה דרך מתקדמת למניעה של שריפה ולגילוי מוקדם של הצתה. משום שבמבני ציבור אנו נשאף לצמצם עד למינימום את הפגיעה בצנעת הפרט, כדאי לשקול ולהוסיף מצלמות מתקדמות אלו כחלק ממערכת כיבוי האש בארגון שבו אתם עובדים. מצלמות אלו יראו שינוי ויזואלי מהיר בכל פעם שהמעלות עולות ויש חשש אמיתי לשריפה.

שווה לזכור שמצלמות אבטחה עשויות למנוע הצתה בזדון ונזק רב

מעבר לעובדה שעצם הקיום של המצלמות ירתיע מציתים פוטנציאליים, מדובר באפשרות ממשית לזהות ניסיונות הצתה בזמן אמת. על ידי שילוב המצלמות והסנסורים של כיבוי האש, ניתן לטפל באופן נקודתי בכל ניסיון הצתה ולצמצם עד למינימום את הפגיעה במבנה הציבור שעליו אתם אחראים. ניתן לחבר את המצלמות גם למוקד החירום או לספרינקלרים הראשיים – בכדי לצמצם את זמן התגובה למינימום.

מומלץ להעדיף ולבחור מערכות כיבוי אש אשר עומדות בתקנים מחמירים

בשוק הישראלי יש מגוון של מערכות אש אולם לא כולן עומדות בתקנים המחמירים אשר דרושים לשמירה על מבני ציבור. לכן, חשוב לבחור במערכות כיבוי אשר עומדות בתקנים ישראלים (ובינלאומיים) ברמה הגבוהה ביותר. אחרת אתם לא תוכלו לדעת בוודאות שברגע האמת, המנגנונים השונים יפעלו כהלכה ויעניקו את מעטפת הבטיחות המתאימה.

יש חשיבות עליונה בתכנון מוקדם איכותי של מערכות כיבוי אשר משולבות

בכדי להגיע לכיסוי אופטימלי של מבנה הציבור, כדאי לבצע תכנון מוקדם אשר כולל את כל האזורים האסטרטגיים במבנה (ארונות חשמל, פיר מעליות וכו'). רק כך ניתן להתקין את מערכות גילוי העשן בנקודות הנכונות ולהתאים להן מערכות ספרינלקרים ומעכבי בערה אחרים. כמו כן, חשוב לתכן גם את פתחי היציאה אשר חייבים על פי חוק להיות במבני ציבור ולהעניק להם מעטפת הגנה איכותית מפני התפתחות של אש.

כדאי לראות אילו מערכות אשר מותקנות במבנים ציבוריים אחרים

בעולם כיבוי האש חשוב להיות בקדמת הטכנולוגיה, אך כדאי גם ללמוד מאחרים. לכן, יותר ממומלץ לבדוק אילו מערכות כיבוי אשר ואילו סוגי מצלמות מותקנות במבני ציבור אחרים. ברוב המקרים, מערכות אלו עבור כבר את המבחנים המחמירים של פקחי הכבאות השונים ולכן ניתן לסמוך עליהן. שימו לב רק שמדובר במבני ציבור בגודל ובכמות האנשים אשר דומה לארגון שלכם.

*** מאמר זה נכתב באדיבות המומחים של My Security

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email