ביקורת בעסק

מדוע חשוב לתת רק לחברה שנושאת תו תקן איכות לבצע את ביקורת כיבוי האש השנתית בעסק?

ביקורת כיבוי אש תקופתית חייבת להיעשות באמצעות חברה שפועלת על פי תו תקן איכות מתאים. במאמר זה נסביר מדוע דבר זה כה חשוב ומדוע חיוני לבצע ביקורת אש מדי תקופה וזאת על מנת להמשיך ולהחזיק באותו אישור כיבוי אש לעסק.

קצת על החשיבות של ביקורת כיבוי אש

ביקורת כיבוי אש שנתית בעסק הינה בגדר חובה עבור כל חברה או ארגון המחזיקים במערכות וציוד כיבוי אש. הסיבה לכך הגיונית, שכן המטרה של כל אלו היא לשמור על בטיחותם של האנשים במצב של דליקה או עשן ולמנוע מצב עגום של אבדות בנפש ונזק לרכוש. ביקורת, אשר מהווה חלק מהתחזוקה השנתית של אותו מבנה, תבטיח שהציוד תקין ויעבוד בשעת חירום. ביקורת זאת תמיד תכלול בדיקה קפדנית של המטפים הכוללת בדיקת לחץ ואטימות של המטפים, בדיקת של תוקף הספרינקלרים, תקינותם של הגלגלונים, לוחות חשמל, שילוט, עמדות של יציאת חירום בעסק ומערכות כיבוי אש אוטומטיות אם קיימות בעסק.

מי מבצע את ביקורת כיבוי האש השנתית?

ביקורת כיבוי אש היא פעולה אשר צריכה להיעשות על ידי מומחים בתחום שקיבלו את כל ההיתרים לביצוע פעולה זאת ולכן חשוב לבחור בחברה מורשית אשר קיבלה הסמכה של מכון התקנים הישראלי לביצוע פעולה זו. החברה והמומחים העובדים בה חייבים להקפיד ולבצע את הביקורת בהתאם לכל התקנים בחוק.

הביקורת עצמה תתבצע על ידי יועץ בטיחות אש בעל היתר לביצוע פעולה זאת מטעם הרשות הארצית של הכיבוי וההצלה בישראל. מומחה זה ידאג להכין לו"ז מדויק לביצוע הביקורת השנתית במסגרתה ייבדקו ספרינקלרים, מערכות כיבוי אש אוטומטיות וציוד נוסף הקיים במבנה. בשלב הסופי יגיש היועץ דו"ח סופי אשר יוביל להארכת התקוף של אישור כיבוי אש, אישור בו חייב כל בעל עסק למטרת רישיון עסק. דו"ח זה קביל משפטית.

לסיכום, ביקורת כיבוי אש שנתית בעסק צריכה להיעשות אך ורק על ידי אדם המוסמך על ידי מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורת זו וזאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים שאותו אדם אכן בדק את כל אותו ציוד כיבוי אש שבעסק ואישר את תקינותו ובטיחותו ושהדו"ח הסופי אותו הוא הוציא שמיש בפני חברות הביטוח, הרשויות ובית המשפט במקרה בו העסק נדרש להציג הוכחה לכך שציוד כיבוי האש בחברה היה תקין.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email