אישור כיבוי אש שנתי

מה הקשר בין רישוי עסקים למערכות לכיבוי אש?

הקמתם עסק חדש, מצאתם מיקום מעולה עבור העסק, רציתם להתחיל לעבוד במקום, אך אתם זקוקים לאישור כיבוי שבלעדיו לא תוכלו להפעיל את העסק. יותר מכך, את האישור הזה עליכם לקבל מחדש מידי שנה על ידי מערך הכבאות וההצלה לישראל. איך התהליך הזה מתרחש בפועל ועל מה צריך לשים דגש, תוכלו לקרוא בהמשך.

מקום חדש או שיפוץ בעסק

גם אם מדובר במקום חדש עבור העסק וגם אם מדובר בשיפוץ של המקום הקיים, חשוב לדעת כי יהיה עליכם לפנות אל הרשות המקומית על מנת לקבל אישור להפעלת העסק. אישור הפעלת העסק תלוי בבדיקה של מערך הכבאות וההצלה שיגיעו ויבדקו האם יש ליקויים במבנה שמסכנים אתכם ואת הלקוחות שלכם. במידה וימצאו כאלו, יהיה עליכם לתקן אותם ורק לאחר מכן תוכלו לקבל את האישור להפעלת העסק. אם המקום חדש או בשיפוץ, תיקון הליקויים יהיה פשוט כי תוכלו לבקש שהליקויים יתוקנו על ידי קבלן השיפוצים שלכם. במידה וסיימתם כבר את השיפוץ, חשוב להזמין קבלן שיפוצים שיתקן עבורכם את הליקויים בצורה נכונה.

על אילו ליקויים בדרך כלל שמים דגש?

כאשר יגיעו אליכם הנציגים של מערך הכבאות וההצלה, הם יעברו יחד אתכם במבנה ויסבירו לכם היכן הליקויים. בדרך כלל הליקויים הם בשילוט המוביל ליציאה במקרי חירום, הסבר על מה עושים במידה ופורצת שריפה, מחיצות חשובות שיש להכין בין החדרים של העסק. כל אלו חשובים מאוד ותיקון הליקויים הוא רק לטובתכם. מקרי אסונות כבר התרחשו בעבר ופרוצדורה זו חשובה על מנת למנוע זאת.

מה קורה לאחר שתיקנו את הליקויים?

אז הבאתם קבלן שיפוצים, תיקנתם את כל הליקויים וכעת אתם מעוניינים בקבלת אישור. לפני שיתנו לכם את האישור המיוחל, יגיע אליכם מפקח שיבצע בדיקות שאכן הליקויים טופלו כראוי. לביקור זה יש עלות ומשלמים אותו באמצעות אגרה מוכרת. לאחר ביקור המפקח, אם כל הליקויים תוקנו כמו שצריך, תוכלו לקבל את האישור. במידה והליקויים לא בוצעו כהלכה, תזדקקו לבדיקה חוזרת לאחר שביצעתם את תיקוני הבדיקה הנוכחית.

איך מקבלים בסופו של דבר את האישור?

האישור לא ניתן באופן מיידי על ידי המפקח. בבדיקה החוזרת ייתן המפקח את הדו"ח שלו לעירייה המקומית והיא תפעל בעקבותיו. במידה וכל הליקויים תוקנו והדו"ח מראה כי מבנה העסק תקין, ישלח אליכם בדואר אישור כי אתם יכולים להפעיל את העסק. במידה ולא כך הדבר, יהיה עליכם להגיש ערעור ולנסות את התהליך מחדש. חשוב להבין כי רוב המבנים עומדים בתקנים, במיוחד אם מדובר במבנים חדשים שבהם קבלני המבנים דואגים מראש לתקנות של מערך הכבאות וההצלה. לרוב אדם יקבל סירוב כאשר המבנה ישן והליקויים הם מהותיים ומסכנים את האנשים שישהו בתוך המבנה.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email