ביקורת ציוד כיבוי אש

על מה חשוב להקפיד בעת בדיקת ציוד כיבוי אש?

איך נתחזק את מערכות כיבוי האש, בכדי להיות בטוחים שבזמן אמת הן יפעלו? אנחנו מזמינים אתכם לדעת את כל מה שצריך, בכדי לוודא כי ציוד כיבוי האש בבית או בעסק תקין. מה כדאי לדעת, על מה חשוב להקפיד? כל הטיפים הכי חשובים למניעת שריפות.

כיצד נמנע דליקות ושריפות? אין ספק שמדובר בנושא מורכב, נושא של מערכות מתקדמות לגילוי עשן וכיבוי אש. כשמדברים על ציוד לכיבוי שריפות, חובה לדבר גם על מה שבית העסק שלכם מכיל בתוכו. שימו לב, כי זו נקודה מאוד חשובה.

בית העסק מכיל חומרים דליקים או לא?

אם אתם משווקים או מייצרים חומרים דליקים בחנות או במפעל, יהיה עליכם להקפיד על בדיקת ציוד כיבוי אש באופן שאינו משתמע ל-2 פנים. במילים אחרות ופשוטות יותר, מבנים המכילים בתוכם חומרים דליקים מחייבים את הבדיקה הכי קפדנית והכי מחמירה.

בסופו של דבר, מדובר בחיי אדם, לא רק בשריפה של רכוש או חנות ומפעל. הכי חשוב, אם יש לכם ספרינקלרים בבית העסק או במבנה, חובה להקפיד על תחזוקתם השנתית. אגב, במקרים מסוימים ישנו הצורך בתחזוקה ובדיקה חצי שנתיות. בכל מקרה, תמיד תוכלו להסתייע בחברות ציוד כיבוי אשר מספקות גם שירותי תחזוקה קפדניים. חשוב לוודא כי שירותי התחזוקה אכן ניתנים על פי התקנים הנדרשים.

האם ניתן לבדוק לבד ציוד לכיבוי שריפות?

שימו לב, בעוד שישנם אלמנטים מסוימים של ציוד כיבוי אש שתוכלו לבדוק לבד, בכל מקרה יהיה על מישהו מוסמך לאשר את תקינותם. במילים אחרות, אתם יכולים להחליט שאתם בודקים מטפים בבית העסק ומוודאים שיש בהם את הלחץ הנכון, אך רק בעל מקצוע מוסמך יכול לאשר שהם אכן תקינים.

מדוע זה חשוב? מעבר לכך שמדובר במניעה של שריפות, חשוב כמובן לזכור כי חברות הביטוח יחקרו אתכם במקרה של אסון, חלילה. ברגע שהייתה בדיקת ציוד כיבוי אש בעסק אשר עברה באופן תקין, אתם יכולים להיות רגועים לפחות מבחינת הביטוח.

ספרינקלרים מחייבים בדיקה תקופתית מוגדרת

במקרים בהם קיימים ספרינקלרים בבית העסק, יהיה עליכם לוודא כי הזכוכיות העדינות והדקות אשר מותקנות סביב הספרינקלר עצמו, לא סדוקות.

מה ז"א? שימו לב, הזכוכית שנמצאת מסביב לספרינקלר אמנם נועדו להישבר בעת שריפה, אך כל עוד לא מתחוללת דליקה, הזכוכיות חייבות להיות שלמות ולא סדוקות. בעת שריפה, חלילה, אותן זכוכיות נשברות וכך למעשה מופעלים ספרינקלרים.

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email