רטיבות בבית

מה קורה כאשר יש רטיבות בבית?

רטיבות ונזקי מים הם בעיות נפוצות המשפיעות על בתים רבים. נזקים אלה לא רק פוגעים במראה הבית, אלא גם מהווים סכנה בריאותית ועלולים לגרום לנזקים מבניים משמעותיים. הימנעות, ככל שניתן, מהיווצרות של רטיבות בבית בהחלט יכולה לעזור (על ידי אימוץ הרגלים שונים, כמו אוורור חדרי הבית) וגם שימוש בחומרי איטום ייעודיים, שיכולים לסייע בעניין.

מהם הגורמים לרטיבות בבית?

רטיבות יכולה להיווצר ממגוון סיבות, כמו נזילות ממערכות האינסטלציה, חדירת מי גשמים דרך הגג או דרך קירות פגומים, או אפילו מלחות באוויר. ללא טיפול הולם, היא יכולה להוביל להתפתחות עובש, ריחות לא נעימים ופגיעה באיכות האוויר בבית. נוכחותה בבית יכולה גם לגרום לנזקים מבניים, כמו התפוררות טיח, קילוף צבע ואפילו הרס של רהיטים ורצפות. לכן, זיהוי מוקדם של מקורותיה והתמודדות עימם הם צעדים הכרחיים בשמירה על שלמות הבית ובריאות הדיירים.

מהן ההשפעות הבריאותיות של הרטיבות והעובש?

חשיפה ממושכת לרטיבות ועובש עלולה לגרום למגוון בעיות בריאותיות, במיוחד עבור אנשים הסובלים מאלרגיות או מבעיות נשימתיות. נבגי עובש המתפשטים באוויר יכולים לגרום לגירוי בעיניים, באף ובגרון, כמו גם לתסמינים כמו שיעול ואף קשיי נשימה. ילדים, קשישים ואנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת נמצאים בסיכון מוגבר לפיתוח סיבוכים בריאותיים כתוצאה מחשיפה לעובש, ולכן מניעת התפתחות עובש באמצעות חומר נגד עובש ושמירה על סביבת מגורים יבשה היא הכרחית להבטחת בריאותם של הדיירים.

איך חומרי איטום למניעת רטיבות נכנסים כאן לתמונה?

שימוש בחומרי איטום איכותיים הוא אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע חדירת מים ורטיבות לבית. חומרים אלה יוצרים מחסום הגנה על משטחים פגיעים, כמו גגות, קירות ויסודות, ומונעים מחדירת מים להסב נזק. בחירת חומר האיטום המתאים תלויה במספר גורמים, כולל סוג המשטח, רמת החשיפה למים ותנאי מזג האוויר. חומרי איטום נפוצים כוללים משחות איטום על בסיס פולימרים וציפויים צמנטיים הידרופוביים. חשוב להתייעץ עם מומחה כדי לבחור את החומר המתאים ביותר לצרכים הספציפיים של הבית ולהשיג, באופן הזה, את האיטום הרצוי.

כיצד מטפלים בעובש הנובע מרטיבות?

במקרים בהם רטיבות כבר הובילה להתפתחות עובש, יש לנקוט צעדים מידיים לטיפול בבעיה. הצעד הראשון הוא לזהות ולתקן את מקור הבעיה, בין אם מדובר בנזילה, בעיית אוורור או חדירת מים מבחוץ. לאחר התמודדות עם מקור הבעיה, יש להסיר את העובש באמצעות תכשירי ניקוי ייעודיים המכילים חומר נגד עובש. יש להקפיד על שימוש בציוד מגן אישי, כמו כפפות ומסכת נשימה, בעת הניקוי. לאחר הסרת העובש, יש למרוח חומר נגד עובש על המשטחים הנגועים כדי למנוע הישנות הבעיה.

מדוע חשוב לאוורר את החללים בבית ואיך זה קשור לרטיבות?

אוורור נאות של החללים בבית הוא גורם מפתח במניעת הצטברות לחות ורטיבות. האוורור מאפשר לאוויר הלח להתפזר ולהתייבש, ובכך מפחית את הסיכון להתפתחות עובש ונזקים הקשורים ברטיבות. הדרכים לשיפור האוורור כוללות פתיחת חלונות ודלתות באופן קבוע, שימוש במאווררי תקרה או מפוחי יניקה בחדרי אמבטיה ומטבחים, והתקנת מערכות אוורור מכני בחללים סגורים. שילוב של אוורור יעיל עם חומר נגד עובש יכול להפחית משמעותית את הסיכון לנזקי מים ורטיבות בבית.

שימוש נכון בחומרי איטום – מדוע זה חשוב כל כך?

מריחה נכונה של חומרי איטום היא הכרחית להבטחת האפקטיביות שלהם בהגנה על הבית מפני נזקי מים. מומלץ להעסיק אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון בתחום כדי לבצע את העבודה. אנשי מקצוע מוסמכים יכולים לזהות את האזורים הפגיעים, להמליץ על חומרי האיטום המתאימים ביותר ולמרוח אותם בצורה תקינה. מעבר לכך, הם יכולים לספק הנחיות לגבי תחזוקה שוטפת ולטפל בבעיות פוטנציאליות לפני שהן מסבות נזקים נרחבים.

לסיכום

רטיבות ונזקי מים עלולים להיות בעיות הרסניות עבור כל בית, הן מבחינה מבנית והן מבחינת בריאות הדיירים. שימוש בחומרי איטום איכותיים, יחד עם פעולות כמו שיפור האוורור והסרה מקצועית של עובש קיים, יכול למנוע או לצמצם משמעותית את הנזקים הנגרמים על ידי חדירת מים. מרחת חומר נגד עובש שמגיע ממקור מנוסה ומקצועי תבטיח הגנה אופטימלית לבית ולבריאותם של הגרים בו. זה הזמן להיות פרואקטיביים בהתמודדות עם סוגיות הקשורות ברטיבות הבית כדי לשמור על הנכס, ובעיקר גם על דייריו.

*** קרדיט תמונה: Unsplash

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
שלחו הודעה ונחזור בהקדם...
צריכים ייעוץ חינם?
היי אני דויד,
סמנכ"ל שיווק ומכירות
איך אפשר לעזור?