תחזוקת מערכות כיבוי אש

טיפים לבחירת אנשי מקצוע שיתחזקו את מערכות כיבוי האש שלכם

מערכות לאיתור וכיבוי אש הן מרכיב משמעותי מאוד ברמת הבטיחות של כל מבנה, בין אם הוא משמש למגורים, בין אם נמצאים בו משרדים שונים ובין אם הוא מיועד לפעילות מסחרית. בהתאם, התקנת מערכות אלה והתחזוקה השוטפת שלהן חייבות להיות מופקדות בידיים מקצועיות במיוחד, ללא כל פשרות בנושא.

כדי לבחור נכון את אנשי המקצוע שיבצעו עבורכם פעולות כמו בדיקת ציוד כיבוי אש, התקנות חדשות שנדרשות עקב שינויים במבנה וטיפול בתקלות שמתגלות עם הזמן, מומלץ ליישם את הטיפים הבאים.

בחרו באנשי מקצוע בעלי ניסיון

בדיקת מערכות כיבוי אש וגילוי שריפות מתבצעת על בסיס ידע מקצועי רלוונטי, אבל ישנו מרכיב חשוב אף יותר: ניסיון.

רק אנשי מקצוע שכבר בחנו מגוון רחב של מערכות שכאלה יודעים לאבחן גם כשלים נקודתיים שאחרים עלולים לפספס. באופן דומה הניסיון הוא מפתח הכרחי לזיהוי נקודות תורפה במערכת או בחלקים ספציפיים ממנה והתאמה פתרון מושלם עוד לפני שישנה תקלה, או חלילה כישלון בגילוי אש או כיבוי בעירה.

כשבוחנים את הניסיון כדאי לשים לב לשני מרכיבים: הניסיון הספציפי של כל איש מקצוע בפני עצמו, והניסיון שהצטבר בחברה באופן כללי, ושכמובן בא לידי ביטוי בכל בדיקת ספרינקלרים, כל בדיקה של מטף כזה או אחר וכו'.

בדקו את תעודות ההסמכה וההכשרה של אנשי המקצוע

על-מנת לקבל אישור כיבוי אש שנתי, וחשוב מכך, לדעת בוודאות שכל בני האדם ששוהים במבנה שבאחריותכם אכן בטוחים, חובה לבחור אנשי מקצוע שעברו הכשרה מתאימה.

ישנם מספר מוסדות שבהם מתקיימים לימודים בתחום הבטיחות באש. במכון התקנים למשל ישנו קורס התקנת מערכות גילוי אש אשר מקנה היכרות מעמיקה עם התקנים הרלוונטיים ובפרט תקן ישראלי 1220 חלק 3 וכן ידע הכרחי לתכנונן של מערכות גילוי האש בסוגי מבנים שונים.

קורס אחר שמציע המכון הוא תחזוקת מערכות כיבוי אש במים, ובו חומר הלימודים כולל את תקן ישראלי מס' 1928, תקן ישראלי מס' 1596 והדרישות הכלולות בתקנים נוספים כגון NFPA20. במכללת מישלב ישנו קורס ייעודי לתחזוקת מערכות מתזים שבו לומדים המשתתפים כיצד לבצע בדיקת ספרינקלרים, כיצד למנוע כשלים במערכות אלה, כיצד לתחזק עמדות לכיבוי אש ועוד.

בהתאם, לפני שמזמינים אנשי מקצוע לתחזוקת המערכות לאיתור וכיבוי אש, חשוב לוודא אילו הכשרות הם עברו.

ודאו שהזמינות שלהם גבוהה

פעולות כגון בדיקת מטפים שנחשדים כלא תקינים או בדיקת ציוד כיבוי אש במסגרת הביקורת השנתית על-מנת לקבל את כל האישורים הנדרשים הן מסוג השירותים שכמעט תמיד נרצה לקבל תוך פרק זמן קצר ככל האפשר.

בהתאם, שיקול נוסף בבחירת אנשי המקצוע שיעברו על כל הרכיבים של מערכת הזיהוי והכיבוי של שריפות הוא מידת הזמינות שלהם. חברה גדולה שמעסיקה מספר צוותים מיומנים יכולה להתחייב להגיע אליכם במהירות, וכמובן גם לממש את ההבטחה, כך שתוכלו לישון בראש שקט בידיעה שהמקום שעליו אתם אחראיים מוגן היטב מפני הסכנות שבאש.

זקוקים לעזרה של חברה מקצועית לתחזוקת מערכות כיבוי האש שלכם? פנו אלינו >>

 

*** תמונה: dolgachov / 123RF Stock Photo

תהיו חברתיים ושתפו אותנו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email